Osobní rozvoj

Nejlepší dovedností pro práci na dálku, které musíte mít

Práce na dálku má svá úskalí. Mezi cenné dovednosti pro vzdálené pozice patří schopnost odpojit se od práce, překonat osamělost, sebemotivace a komunikace.

Nejlepší dovedností pro práci na dálku, které musíte mít

Práce na dálku má svá úskalí. K jejich překonání potřebujete specifické dovednosti.

Mezi cenné dovednosti pro vzdálené pozice patří schopnost odpojit se od práce, překonat osamělost, sebemotivace a komunikace.

I když nehledáte práci na plný úvazek na dálku, většina společností bude hybridní, takže budete potřebovat tyto dovednosti pro spolupráci se vzdálenými kolegy.

Tento článek popisuje nejlepší dovednosti, které vzdálení pracovníci potřebují.

1. Odpojení z práce

Přepracování je nejčastěší výzvou práce na dálku. Každý čtvrtý vzdálený zaměstnanec uvádí, že má potíže s odpojením se od práce a každý pátý pracuje více hodin z domova.

Když nedojíždíte, nemáte přirozený začátek a konec pracovního dne. Práce poté přetéká do života, pokud si nedáte pozor.

Nejlepší vzdálení zaměstnanci využívají produktivity s pevným rozvrhem.

Pevný rozvrh funguje, protože přidává začátek a konec vašeho pracovního dne a nutí vás vměstnat práci do těchto hodin.

Je to jednoduché v teorii, ale obtížné v praxi. Zvláště pokud máte členy týmu ve více časových pásmech.

Mnoho vzdálených pracovníků se také rozhodlo fyzicky oddělit práci a život vytvořením vyhrazeného pracoviště, které mohou na konci svého pracovního dne opustit.

Nezapomeňte na přestávky. Odpočinek nás činí produktivnějšími a kreativnějšími.

Mnohé z nejpůsobivějších osobností historie byly stejně disciplinované ohledně odpočinku jako práce.

Vypněte si upozornění mimo pracovní dobu.

Každé oznámení funguje ve vaší hlavě jako „úkol“ a ztěžuje odpojení.

Může se zdát neškodné odpovědět na jednu zprávu, můžete mít dokonce dobrý pocit z odblokování kolegy, ale jedna zpráva se může rychle rozvinout ve více práce.

Studie ukazují, že váš výkon prudce klesá, když pracujete delší dobu bez přestávky. Dovolená může zlepšit produktivitu, snížit stres a zlepšit duševní zdraví a kreativitu.

Lepší společnosti s prací na dálku mají kulturu a procesy, které podporují vypnutí.

2. Překonání samoty

Pokud chcete být úspěšný jako vzdálený pracovník, musíte překonat osamělost. 24% zaměstnanců bojuje s pocity osamělosti, které se mohou zhoršit.

Kancelářský život je plný spontánních okamžiků, které rozbijí váš den a pomohou vám navázat sociální interakci. Dát si oběd, popovídat si před schůzkou nebo narazit na kolegu na chodbě, to vše pomůže doplnit vaši sociální baterii.

Když opustíte kancelář, ztratíte tyto improvizované okamžiky.

Je skvělé být přáteli se svými kolegy, ale také můžete trávit více času se svým partnerem, dětmi, rodinou, přáteli nebo sousedy.

Udělejte si plány po práci nebo využijte svůj flexibilní rozvrh a jednou týdně si dejte oběd se starým kolegou, snídani s přítelem nebo uvařte večeři pro skupinu.

Aktivity po práci jsou také skvělým způsobem, jak dodržet svůj pevný rozvrh.

GitLab, jedna z nejúspěšnějších vzdálených společností, povzbuzuje zaměstnance, aby každý týden věnovali několik hodin hovorům s kýmkoli ve společnosti. To jsou hovory, kde se nemluví o práci.

3. Sebemotivace

Když pracujete z domova, nikdo vám nekouká přes rameno a nemáte společenský tlak, abyste zůstali u úkolu. Musíte se motivovat.

Jako vzdálený pracovník se musíte soustředit na svůj výstup. Když jste v kanceláři, můžete vypadat zaneprázdněně, aniž byste toho měli hodně na práci. Když jste na dálku, lidé vás soudí na základě vašeho výstupu.

Každý má jiné metody, jak se motivovat, níže je několik rad, které fungují pro mě.

Omezte počet věcí, které chcete každý den dělat, a zaměřte se na svůj nejdůležitější úkol. Teprve poté, co dokončíte svůj nejdůležitější úkol, byste se měli starat o to, co dělat dál.

Může se to zdát neintuitivní, ale pokud budete každý den dělat méně, budete efektivnější a pravděpodobně se budete držet svého pevného plánu.

Jeden dokončený kritický úkol je mnohem lepší než deset malých úkolů.

Pokud se snažíte začít pracovat ale problém zdá nepřekonatelný, je to znamení, že je špatně definován.

Rozdělte velké úkoly na malé samostatné části, které zvládnete, a každý z nich si dejte do časového rámce.

Timeboxing znamená blokování času ve vašem kalendáři pro každý úkol. Timeboxing vám dává větší pocit kontroly nad vaším pracovním dnem, protože se sami rozhodujete, na čem a kdy budete pracovat.

Zaměření na detaily vám také pomůže najít flow.

Flow je stav mysli, kdy se ponoříte do činnosti.

Lidé, kteří pravidelně nalézají flow, „vedou energický život, jsou otevření různým zážitkům, nepřestávají se učit až do dne, kdy zemřou, a mají silné vazby a závazky k ostatním lidem a k prostředí, ve kterém žijí“.

Po každé flow session se odměňte.

Lidé si vytvářejí nové návyky prostřednictvím cyklu vodítko-rutina-odměna. Pokud se chcete zlepšit v setrvání v úkolu, vytvořte si vodítko, abyste mohli začít pracovat, po kterém následuje rutina. Až skončíte, odměňte se něčím, co vás baví.

Meditace soustředěné pozornosti je podobná vzpírání pro rozpětí vaší pozornosti.

4. Asynchronní komunikace

Asynchronní komunikace je, když si vyměňujete informace, aniž byste očekávali okamžitou odpověď. Příjemci mohou zpracovávat informace svou vlastní rychlostí a reagovat podle potřeby.

Naproti tomu k synchronní komunikaci dochází, když jsou informace vyměňovány a odpovídá se na ně v reálném čase. Většina dnešní práce je synchronní a vyžaduje, aby členové týmu byli přítomni ve stejnou dobu a/nebo ve stejném prostoru.

Synchronní komunikace bývá rychlejší a dynamičtější, ale méně vhodná pro vzdálený tým rozložený do časových pásem. Najít čas, který funguje, když každý žije v různých časových pásmech, je téměř nemožné, takže většina vzdálených pracovníků získá dovednosti v asynchronní komunikaci.

Jakákoli forma písemné nebo zaznamenané komunikace může být asynchronní, ale pouze pokud s ní tak zacházíte. Například e-mail se stal nepřítelem produktivity, protože většina z nás na něj odpovídá do dvou minut!

Nemusí to tak být. E-mail je fantastické médium pro asynchronní spolupráci.

Vede to také ke kvalitnější komunikaci, protože snižuje tlak na okamžitou odpověď. Když je komunikace pomalejší, lidé poskytují v každé zprávě více kontextu, aby se vyhnuli zbytečnému dovysvětlení.

Protože se nemůžete spolehnout na to, že je někdo dostupný, kdykoli ho potřebujete, nutí to k lepšímu plánování a vede to ke kvalitnější práci.

Komunikace závisí na psaní nebo nahrávkách, takže důležité informace jsou ve výchozím nastavení zdokumentovány a snáze je lze později sdílet nebo najít, což urychluje nástup zaměstnanců.

Konečně to vede k větší transparentnosti, protože lidé potřebují být schopni najít odpovědi na své otázky, když jsou k dispozici další lidé.

5. Psaní

Dobře psát je základem úspěšného vzdáleného zaměstnance. Když převážná část vaší komunikace probíhá písemně, pár špatně zvolených slov se může změnit ve špatnou krev, přestože všichni mají nejlepší úmysly opakovat.

Psát dobře neznamená mít perfektní gramatiku. Je lepší psát, jak mluvím. Používejte jednoduchá slova, nechejte je ležérní a vyhýbejte se zkratkám nebo žargonu, pokud je neplánujete definovat jako první.

Tyto návyky jsou životně důležité, pokud pracujete s lidmi s různou úrovní jazykových znalostí.

Cílem je sdělit své poselství.

Než začnete psát, zamyslete se nad tím, pro koho píšete a čeho chcete svým sdělením dosáhnout. Poté načrtněte, co chcete říci. Nemusí to být složité. Pak bude stačit několik bodů, seřaďte je do pořadí a přidejte několik vět vysvětlujících každou sekci.

avatar
Tomáš Kobylák

15.11.2022

Tom je jedním ze spoluzakladatelů společnosti Gaupi, která se zaměřuje na webový vývoj a design. Stará se o projekt Jobsly a ve volném čase vytváří mobilní hry.

Už víš vše potřebné?
Teď najdi skvělou pracovní příležitost!