Když se pohovor chýlí ke konci, náborový manažer se vás zeptá: "Máte na mě nějaké otázky?" I když je lákavé odpovědět zdvořilým „Ne, děkuji“, měli byste se vždy ptát.
Když se pohovor chýlí ke konci, náborový manažer se vás zeptá: "Máte na mě nějaké otázky?" I když je lákavé odpovědět zdvořilým „Ne, děkuji“, měli byste se vždy ptát.
Tato běžná otázka na pohovoru je fantastickou příležitostí, jak si ujasnit, proč se na danou pozici hodíte, a získat informace o věcech, o kterých náborář nemluvil.
Kladení otázek je skvělý způsob, jak ukázat svůj zájem a ukončit diskuzi na vysoké úrovni.
Pokud nebudete klást otázky, tazatel si může myslet, že jste se nepřipravili nebo nemáte zájem o tuto pozici.
Naopak dobré otázky vám mohou pomoci odlišit se od ostatních kandidátů. Dobré otázky ukazují náborovému manažerovi, že jste přemýšleli o pozici, o jejích každodenních povinnostech a jak byste mohli přispět společnosti.
Pokládání otázek vám také pomůže dozvědět se více o společnosti, roli a týmu, ke kterému byste se mohli připojit.
Konkrétní otázky vám mohou poskytnout jasnější obrázek o tom, jak se vám bude pracovat, a co je důležitější, zda vás to bude bavit. Není nic horšího, než přijmout novou práci jen proto, abyste zjistili, že vás nebaví.
Promyšlené otázky narušují monotónnost a ukazují, proč jste tím nejlepším kandidátem.
Ukončení rozhovoru na vysoké úrovni je důležité kvůli psychologické heuristice zvané pravidlo vrcholu konce. Lidé posuzují zážitky hlavně podle toho, jak se cítí na vrcholu a na konci. Kvůli primárním a aktuálním zkreslením máme tendenci mít lepší paměť na začátku a na konci události.
Zaměstnavatelé se ptají, abyste mohli klást otázky, posoudit svůj zájem o roli, zjistit, zda jste naslouchali, a zjistit, zda jste firmu prozkoumali.
Vaše otázky také pomohou tazatelům porozumět, zda a proč máte zájem o danou roli a společnost. Jedním z nejvýznamnějších prediktorů úspěchu na dané pozici je vaše vnitřní motivace pro poslání, kulturu nebo hodnoty společnosti.
Zaměstnavatelé chtějí vidět, zda jste během pohovoru aktivně naslouchali. Pokud se zeptáte na témata, která již zazněla, budou vědět, že jste neposlouchali příliš pozorně.
A konečně, otázky, které položíte, poskztují informaci o rozsahu vašeho výzkumu společnosti. Pokud žádné nemáte nebo jste obecní, ukazuje to, že jste se moc nepřipravili.
Naproti tomu, pokud se zeptáte na konkrétní otázky o firemní kultuře, poslání, hodnotách, produktech nebo konkurentech, budou vědět, že jste před pracovním pohovorem investovali čas do průzkumu společnosti.
Víte, že tato otázka přichází, takže neexistuje žádná omluva, abyste nebyli připraveni. Přečtěte si seznam nejlepších otázek, které byste měli položit v rozhovoru.
Připravte si předem alespoň deset otázek. Dobrý seznam otázek je nezbytný, protože tazatel během pohovoru mnohé probere a vy můžete nevědomky odpovídat na své otázky. Je lepší mít jich více než méně.
Nemusíte se učit nazpaměť všechny své otázky. Je v pořádku si je zapsat do telefonu nebo sešitu a zkontrolovat je v rozhovoru. Ukázat, že máte připravené otázky, je pro mnoho tazatelů dobrá věc, protože ukazuje, že jste připraveni.
Před pohovorem musíte provést průzkum společnosti a poté použít informace, které jste se při průzkumu dozvěděli, k přizpůsobení svých otázek konkrétní příležitosti.
Ztrácíte čas tazatele, pokud se ptáte na otázky, na které je odpověď na jejich webu nebo na Googlu. Výzkum je nejjednodušší způsob, jak vyniknout jako kandidát.
Průzkum vám také pomůže porozumět historii, poslání a hodnotám společnosti, a co je nejdůležitější, zda je to místo, kde chcete pracovat.
Nejprve si přečtěte popis práce. Je to seznam dovedností, zkušeností a vlastností, které náborový manažer požaduje. Můžete to použít k pokládání otázek, které ukazují, že jste přemýšleli o tom, jak byste mohli přispět.
Po přečtení popisu práce přejděte na web společnosti a přečtěte si několik blogových příspěvků. Pokud je to možné, najděte si rozhovory s CEO, členem týmu nebo tazatelem.
Shromážděné informace použijte k utváření svých otázek a dokažte, že jste do přípravy investovali čas.
Pokud znáte jméno tazatele. Vyhledejte si jeho profil na LinkedInu, abyste se dozvěděli o jeho minulosti, vzdělání a společných zájmech.
Nejnovější pracovní nabídky přímo ve Vaší emailové schránce.
Emailová adresa přihlášena k odběru.
Napište nám co Vám na jobsly.cz chybí nebo co by jste rádi přidali.
Děkujeme za sdílení zpětné vazby, hodně si toho vážíme.